ההחלטה להקים עסק מוכתבת על פי מהלך חייו של יזם ולא על פי המודל העסקי של המשקיעים שלהם. המטרה של רוב מייסדי חברות הטכנולוגיה היא לבנות חברות מצליחות המתגמלות אותן באקזיט איכותי. האקזיט הוא רגע מרגש ונעים לחברות, לצוותי הניהול שלהן, לעובדים ולמשקיעים.

כפי שלא כל חברות סטארט-אפ צריכות לגייס כסף מ- VCs

מלאכים עסקיים או אימון אתחול כדי להיות קיימא, יש אלטרנטיבה: לא כל סטארט-אפ צריך למכור את עצמו לחברה גדולה כדי לספק תשואה למייסדיה, לעובדיה ולמשקיעים שלה. אסטרטגיית האקזיט החשובה ביותר לסטארט-אפים היא למכור את החברה ברווחיות לחברה גדולה יותר. יזמים צריכים לבחור להתחיל את ההתחלה -עולה על בסיס מה שהכי טוב לעסק שלהם ולעצמם.

אירוע האקזיט הנפוץ ביותר לחברות טכנולוגיה

הוא מכירה פרטית לרוכש בורסאי, תלוי בשוקי הון צפים, הון פרטי או סימולה. r קונה. למשקיעים של חברות הון סיכון עשויה להיות השפעה דרמטית על עיתוי היציאה, מכיוון שהם יכולים לעכב מכירה כדי להאריך את היתרונות של משא ומתן על עסקה אסטרטגית, או שהם יכולים לממש את הזכות לעשות זאת במהלך המשא ומתן לרכישת החברה עצמה. . המשקיעים זקוקים להסכם שותפות ראשוני עם המייסדים כדי לבנות ולהגדיל את הסטארט-אפ למפלגת אקזיט משמעותית המייצגת את השפעת המייסדים, ולא תשלום מיידי.

אסטרטגיות יציאה ארגוניות כוללות הנפקות

רכישות ורכישות, כולל ברירות מחדל אסטרטגיות, פשיטות רגל ויציאה של חברות שנכשלו. אם המטרה שלך היא לצאת ולקבל מחיר רכישה טוב לרכישת יעד, חיסול החברה שלך הוא הדרך האופטימלית שיש לקחת בחשבון. ההנפקות מציעות לרוב חברות הטכנולוגיה הזדמנויות יציאה בשלב ההנפקה הראשונית לציבור, לאחר רכישה בסופו של דבר לקונה המסחר, הצעת הרכש, חוזה רכישה או שלב רכישה.

במקרה של סטארט-אפים

יזמים מצליחים מתכננים לרוב אסטרטגיית יציאה מקיפה במקרה שהעסק לא יגיע לאבני הדרך שצוינו. משקיעי אנג'ל בחברות הזנק מתכננים לעתים קרובות אסטרטגיית יציאה לפני הנפקה. אסטרטגיית יציאה מבוצעת כאשר השקעה בחברה משיגה את יעדי הרווח שלה.

עבור רוב המשקיעים בסטארט-אפים טכנולוגיים

הגישה האופיינית כוללת אופק השקעה של חמש שנים המאפשר לחברה לבנות נתח שוק ובסיס לקוחות משמעותי, מה שהופך אותה מוכנה לאירוע נזילות איכותי. השקיעו בחברת הזנק ותכננו לצאת תוך 18-24 חודשים בכדי להשיג תשואה שהיא פחות ממחצית ממה שמשקיע הטכנולוגיה המוסדי הממוצע עשוי למצוא אטרקטיבי. חברות הזנק המתכננות להשתמש באסטרטגיית יציאה מהירה עשויות לבנות עסק קטן, אך מדובר בטווח הארוך.

למרות שאין חשש שמייסדים רוצים לספק יציבות פיננסית למשפחותיהם ולעסקיהם

לעתים רחוקות מחפשים את ההזדמנות להבטיח כי יציבות פיננסית מבלי לחפש את היציאה הגדולה שמשקיעים מחפשים. כפי שמסביר ביזנס אינסיידר, חברות הזנק בעלות ערך צריכות פחות זמן להרחב מכספי הון סיכון בכדי לתדלק, כלומר בדרך כלל הבעלים של אחוזים גבוהים מהעסקים שלהם לפני שהם מוכרים. למשקיעי הון צמיחה מסורתיים יש אופק ארוך יותר לשקול אקזיטים, עסקאות גדולות יותר ובמקרים נדירים הנפקה.

לרוב חברות הטכנולוגיה יש חלון הזדמנויות מוגדר ליציאה

אך אין זמן אופטימלי למכירה. בעלי הון סיכון, מלאכי עסקים וסוגים אחרים של משקיעים בשנים הראשונות של סטארט-אפ לא מחפשים יציאה מהשוק אלא מתחילים לדאוג לשנה 5 או 10 ואין אירוע חיסול כזה באופק. כתבתי בעבר כיצד סטארט -אפים יכולים לעמוד באקזיט ולהישאר חברה פרטית.

אסטרטגיית יציאה לעסקים

היא כאשר ליזמים יש תוכנית אסטרטגית למכור בעלות על החברה למשקיעים מחוץ לחברה. עזיבת החברה שלך יכולה להיות רגשית ומדהימה, ותכנון אסטרטגיית יציאה מתאימה דורש חריצות, זמן ודאגה. תוכנית יציאה צריכה לקחת בחשבון לא רק את בעלי העסקים המתחלקים, אלא גם את הלקוחות, העובדים והמשקיעים.

השלב הראשון לפיתוח תוכנית יציאה

הוא הכנת מצגת מפורטת של הכספים שלך. אסטרטגיית יציאה אפקטיבית כוללת את כל המקרים החיוביים והשליליים של כל סוג של השקעה, מסחר או התחייבות. הנכונות ליישם תהליך יציאה מובנה בבוא העת או להגיב להצעת רכש אטרקטיבית מגדילה את הסיכוי למקסם את שווי החברה ולהפיק תועלת משוק שורי.

אם אתה סבור שהשתלטות

היא התוצאה הסבירה ביותר לסטארט-אפ שלך, עליך לנסח זאת בפני משקיעים פוטנציאליים. המשמעות היא לזהות את חברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר שיש להן את הסיכויים הגבוהים ביותר להשתלט על הסטארט-אפ שלך, ולהעלות סיבה משכנעת מדוע הן צריכות להתעניין. זה אולי נשמע שאפתני, אבל זה מסתכם בכך שבעלי המניות מסכימים שאפשר יציאה מוצלחת מחברה עם תוכנית יציאה.

אנו משתמשים בחוויה זו

כדי לסייע ללקוחותינו בחברת הטכנולוגיה להפיק את המרב מההזדמנויות המיידיות לשמר ולמקסם ערך לטווח ארוך, עד ליציאה אפשרית. בבלוג הראשון הזה, אנו חולקים שישה טיפים ליציאה מצליחה של חברות טכנולוגיה. בבלוגים מאוחרים יותר, נתעמק בפרטים כיצד ליצור ערך כחברת טכנולוגיה ולהתמקם באקזיט.