מחלות עור – מהן וכיצד מטפלים בהן?

מחלות עור – מה זה אומר?

לעור שלנו תפקיד חשוב, להגן עלינו מפני נזקי הסביבה החיצונית בה אנו חיים. הוא חשוף לכמות רבה של מחלות העלולות להתחיל מתוכנו פנימה או מבחוץ. 

השפעת מחלות העור יכולה להיות קלה- כאשר מדובר בבעיה אסתטית, ועד קשה ומסכנת חיים. חשוב לזכור שגם לפגיעות עור קלות המהוות רק מטרד אסתטי השפעה על ההרגשה, הביטחון והדימוי העצמי שלנו. 

אילו מחלות עור קיימות וכיצד מטפלים בהן?

ניתן לסווג את שלל מחלות העור הקיימות לפי הקטגוריות הבאות:

מחלות עור גנטיות- כגון: אסטמה של העור. הסובלים ממחלה זו חווים תסמינים כמו גרד, פריחה ואדמומיות על העור. 

הטיפול במחלת עור זו כולל דבר ראשון שמירה על עור לח באמצעות הימנעות מחשיפה לדברים הגורמים לגירוי של העור כמו: חומרי ניקוי, בגדי צמר וכו' וכן חשוב לשמן את העור על ידי שמן רחצה או קרם לחות מתאים. כמו כן נהוג להשתמש בתרופות נוגדות גרד ממשפחת האנטי היסטמינים.

מחלות עור אוטואימוניות–  מצויות כאשר מערכת החיסון. לדוגמה: זאבת אדמונית. מחלת עור זו עלולה לפגוע במגוון רחב של מערכות בגוף ולכן היא בעלת תסמינים רבים וביניהם: נגעי עור, פריחת עור הפנים, קוצר נשימה ועוד.

משום שמחלה זו עלולה לפגוע במגוון מערכות גוף האדם, הטיפול בה חשוב ביותר וכרוך בעיקר בטיפול תרופתי המיועד להקלה על תסמיניה וכן לדיכוי וויסות פעילות היתר של מערכת החיסון.

מחלות עור זיהומיות- מחלות המופיעות בעקבות זיהום חיידקי, פטרייתי או נגיפי. למשל: פטרת הציפורניים הנפוצה בעיקר בגילאים מבוגרים ופוגעת בציפורני הרגליים והידיים כאחד. 

הטיפול במחלה זו יכול להיות מקומי-בעזרת משחות שונות, קרמים וכיוצא בזה או בכדורים.

מחלות עור ממאירות- נוצרות בעקבות חשיפה רבה לשמש. כמו: מלנומה ממארת. מחלה זו מסוכנת מאוד וגורמת להופעתן של נקודות חן על גבי העור.

הטיפול במחלת עור זו תלוי בעומק חדירת הגידול, ככל שיהיה עמוק יותר כך ייעשה הטיפול מורכב יותר. בדרך כלל מבצעים ניתוח תחת הרדמה מקומית להסרת הגידול.

אבחון מחלות עור – קופ"ח או מרפאה פרטית?

ניתן לאבחן ולטפל במחלות עור באמצעות קופות החולים ומרפאות פרטיות. אך יש כמה נקודות חשובות שכדאי לשים לב אליהן: הזמינות, המומחיות והיחס האישי המצויים בטיפול במרפאה פרטית בהשוואה לקופות החולים. ד"ר אוליבר קרייגר למשל מציג מומחיות רבה בכל הקשור למחלות עור ויכול לקבל אתכם במרפאתו הפרטית תוך הענקת טיפול מקצועי ביותר- כי המומחיות, הזמינות והיחס האישי הם אלה שעושים את ההבדל!