לא על הלייזר לבדו

הסרת משקפיים בניתוח קטרקט

מרכיבים משקפיים וחולמים על הסרתם? חוששים מניתוח לייזר? אולי כדאי לכם לשקול הסרת משקפיים בניתוח קטרקט. המדריך המלא

מהו תהליך הסרת משקפיים בניתוח קטרקט?

ניתוח הקטרקט לכשעצמו כולל הוצאה של עדשת העין הפגומה מעין המטופל והחדרה של עדשה מלאכותית. ניתוח זה מתאים למבוגרים הסובלים מעכירות בעדשת העין המובילה לראייה ירודה. 

רבים שוגים בהנחה כי לצורך הסרת משקפיים נדרש לבצע ניתוח לייזר בלבד, אך החדשות הן שניתן לבצע את ניתוח הקטרקט  גם למטרת הסרת משקפיים עוד לפני הופעת הקטרקט. למטרה מעין זו, הרופא ישתמש במכשיר אולטרה סאונד או פמטולייזר אשר בעזרתו ניתן לפרק ולשאוב מהעין את העדשה הטבעית. לאחר הסרת עדשת העין הטבעית הרופא ישתול עדשת עין מלאכותית. 

מי יכול לבצע הסרת משקפיים בניתוח קטרקט?

ניתוח זה מיועד עבור שתי קבוצות אוכלוסייה:

מבוגרים הסובלים מבעיית הקטרקט – בגילאים 50-70  מבוגרים רבים חשים הדרדרות בראייה ומתלוננים על בעיות כגון טשטוש ראייה, קושי להבדיל בין צבעים, קושי בהתמקדות וכו'. בקרב אוכלוסייה זו הצורך בניתוח קטרקט לצורך חידוש תפקודה התקין של העין הינו הכרחי.

מרכיבי משקפיים שאינם סובלים מבעיית הקטרקט- ישנם אנשים צעירים, בסביבות גיל ה40 הנאלצים לרכוש משקפי ראייה לקרוב בעקבות קושי בהתמקדות בעת פעילות קרובה כגון: קריאת עיתונים, עבודה מול מחשב וכו'. חלקם אינו מעוניין בהרכבת משקפיים ועבורם תהליך הסרת משקפיים בניתוח הקטרקט יכול לשמש כפתרון אפקטיבי. 

הרופא המטפל

מכיוון שהעיניים הן איבר רגיש מאוד המצריך טיפול מקצועי וזהיר יש לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור לבחירת הרופא המטפל. ד"ר ירון פינקלמן למשל מהווה בחירה חכמה שכן הוא מציג מומחיות רבה לצד שפע המלצות חמות.

מהם היתרונות של הסרת משקפיים בניתוח קטרקט לעומת ניתוח לייזר?

ראשית, בהשוואה להסרת משקפיים בניתוח לייזר הכרוך בכאבים, סיכונים ותופעת לוואי, התהליך של הסרת משקפיים בניתוח הקטרקט פחות מורכב ומכיל מעט סיכונים, כאבים ותופעות לוואי.

שנית, תהליך ההחלמה מניתוח הקטרקט קצר משמעותית מתהליך ההחלמה אותו עוברים אלה הבוחרים לבצע הסרת משקפיים בלייזר.

יתר על כן, תהליך הסרת משקפיים בלייזר אמנם עשוי להתאים לאוכלוסייה הצעירה אך אינו יעיל מאוד עבור האוכלוסייה המבוגרת, שכן בגילאים מתקדמים תפקוד העין שלהם עלול לרדת, כך שיצטרכו לבצע ניתוח קטרקט לצורך השבת התפקוד התקין של העין. הסרת משקפיים בניתוח הקטרקט מהווה פתרון ארוך טווח יעיל יותר משום שבו מקבעים את הראייה גם בגילאים המבוגרים.